Alla inlägg under oktober 2010

Av Ewa-Mari Trinella - 5 oktober 2010 22:25

I dag läste min älskade dotter, Li, en blogg för mig hur hon känner det. Hur hon saknar saker som vi alltid har gjort innan.

Innan jag träffade Micke och gifte mig med honom.

Och hon har rätt - Delvis!


Vi gör inte allt längre och nej hon sover inte i min säng i heller längre och där är vi överrens, men hon vill att jag skall ut mer och shoppa med henne!?!

Det kan jag mycket väl göra.


Men vad som är svårt som mamma till en 15-åring är alla förändringar som mamma jag måste gå igenom. Alla dessa kompisar. Det är svårt att hitta tid att umgås och på något sätt har jag låtit kompisarna ta min roll i klädaffärerna.

Har jag gjort det enkelt för mig?

Ja kanske.


Men jag är tacksam att vi kan diskutera om hur vi vill att saker och ting skall förändras och det messta går att förändra om villigheten finns. Och den finns.

Jag älskar henna så mycket.

Jag älskar hela min familj.

Utan dom hade jag inte varit den jag är i dag.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards