Alla inlägg under augusti 2013

Av Ewa-Mari Trinella - 11 augusti 2013 04:10

Hej på er alla morgonpigga.

Så kan jag ju inte skriva.............då gäller det inte mig.


Hej på er alla Nattrumlare!!!!'

¨Kan inte ni i heller sova.

  • Jag kan inte för min värk från gårdagens strapatser.
  • Jag kan inte för min huvudvärk
  • <jag kan inte för blixtrar och dunder, hej vad det mullrar.

För några många års sen var jag livrädd för åskan.

T.o.m en av mina bästa vänner kom hem till mig och hittade mig under

soffbordet. Blixtarna var en sån fasa att jag bara skakade.

Idag tycker jag att det är så underbart och önskar att vi hade lite

mer av den varan.


Igår var vi i Halmstad utan Evelina och hennes familj.

Det var jättetrist. Saknade dem så och jag var inställd på att ha

dom omkring mig. Men lilla Mollan fick hög feber och nya kramper

på det, så vad gör man? Vi måste vara rädda om lilla Mollan.


Micke, Indra & Tuva sprang mellan karusellerna. Barnen för att åka

och Micke för att fotografera. Jag skrattade inombords för jag

tycker dom är så fantastiska min lilla familj.

Tuva har blivit en liten modig en numera.

Hon vile prova nästan alla och hör och häpna.

Hon var t.o.m för stor för en karusell........Min lilla flicka.

Är det nu den här mamman skall inse att hennes flicka börjar bli stor?

Aldrig i Livet!!!!!!


Det blev tyvärr inget bad för det började regna.

Barnen blev besvikna men kloka som dom är så insåg

även dom begränsningen. Så vi körde till Laholm och

käkade Hamburager /Micke & Jag/ och änglarna

valde köttbullar.


Jag tror nu att jag skall sluta skriva och dra ur sladdar lite

här och där för fy attans vad blixtrar och dundrar.


Och du som är uppe mitt i natten.

Gå och lägg dig och sov!


Natti nattikramar



Av Ewa-Mari Trinella - 9 augusti 2013 18:27

Äntligen har vi kommit upp till torpet som jag har längtat så efter.

Hela våren och sommaren har gått åt att längta hit och vad händer när

vi kommer upp.

HUVUDVÄRK!!!!


Och då menar jag huvudvärk som är huvudvärk. Inte två treo i ett glas-huvudvärk.

Jag låg ihopkrupen hela lördagsnatten mot Mickes rygg och tårarna bara rann.

Jag försökte trycka näsan mot hans hud och känna den doften som han utstrålar till mig och det är Trygghet.

Jag är som ett litet barn som känner mig som tryggast när jag känner hans doft.

Micke är den man som har och gör, älskar mig för den jag är.

Ingen annan man har visat mig så mycket kärlek - en vilkorslös kärlek.


Kärlek!?!

Det var ju inte det jag skulle skriva om.

Det skulle handla om hur synd det har varit om mig.

Okej. Den förkortade veriationen.

Jag har haft huvudvärk hela veckan

har lite fortfarande - ja fortfarande lite synd om mig.

SÅ KLART!!!


Ringde min läkare i dag och ja............................Allergi. Jag är Pollenallergiker

och vi befinner oss mitt i skogen med bl.a Björkträd. Grattis!!!!

Vilken tur att jag har denna doktorn som alltid ställer upp.

Jag ringde vårdcentralen här i Örkelljunga men dom ville inte ta emot mig

för de visste inget om mig och min journal. Och jag som trodde i min enfaldhet

att vilken vårdcentral som helst kunde gå in i mina journaler via datorn.

Jag är helt övertygad om att det papper jag skrev på en gång gällde att

vem som helst kunde gå in och kolla eftersom jag har gett mitt tillstånd.

Så jag är tacksam för min läkare på smärtkliniken, men så är den också

privat.


Nu i eftermiddag medan Micke och barnen var ute och fiskade

satt jag på altanen och lyssnade på fågelkvitter, en och annan traktor,

men framförallt tystnaden.


Maria, Fina goa Maria som vi hyr torpet av.

Underbar blomma på trappen när vi kom och så har

hon även investerat i två fina solstolar.

Så underbara att sitta i trots min värk. Jag är så glad för dessa

och ja, jag kommer nog att kunna övertala Micke att vi oxå skall ha sådana

hemma. Inte en smula värk hade jag när jag satt i den.

Följer ryggen så bra och ja jag känner att detta var så mysigt att komma hit.



En vecka har gått åt skogen pga av min allergi men jag har en

ny fantastisk vecka till att se fram emot. Det skall bli underbart.

Jag har en så fin familj och på onsdag kommer mitt hjärta Li hit.

Skall bli underbart.

Men jag hoppas på solskeni morgon för

då blir det Äventyrslandet i Halmstad tillsammans med

Evelina och hennes familj. En mysdag.

Hoppas!!! Hoppas!!! Hoppas!!!




Ovido - Quiz & Flashcards