Alla inlägg under januari 2012

Av Ewa-Mari Trinella - 7 januari 2012 11:16

I dag är det tredje dagen hemma i Ystad och jag börjar känna mig motiverad till att få undan saker och ting här hemma.

Jag börjar undra vad tjugodag knut innebär. Det är 20.e dagen efter jul och då skall det bli den 13 januari.

20.e dag knut åker julen ut!!!


Just nu är jag bara så sugen på att packa ner pyntet så jag får mina ytor igen.

Städa och bara ta tillbaka mitt hem som jag vill ha det.

Sätta upp fotona på skänken igen.


Igår skrev jag tre ansökningar till olika fonder och idag tänker jag fortsätt med det. Lite extra cash i kistan är inte helt oävet, varken i denna familjen eller någon annans. Pengar är alltid bra att ha.

På tal om pengar så fyller Micke år nu den 16.e och jag vete tusan vad jag skall köpa till honom.

Agenda har han och likaså strumpor till överflöd. Jag måste komma på något som han verkligen vill ha och behöver.Har alltid velat ge honom månen men jag har inte kommit på ett sätt att ta ner den på och slå in i ett fint paket.

Jag vill ge honom allt och lite till.


Snart kommer Evelina hit med Rasmus och Amalia

 

Tänk att vi har fått en sån söt docka till i familjen.

Hon är alldeles bedårande och nu skulle jag tro att hon är mycket mammig.

Tyvärr för mig. Hoppas jag får några leenden av henne.


Rasmus och Tuva kommer som vanligt att sätta sprätt på både hennes och Indras rum. Men vad gör det? Det går att städa efteråt. Bara jag får höra deras skratt tillsammans, för det är bland det underbaraste jag vet.



Av Ewa-Mari Trinella - 3 januari 2012 11:44


Näst sista natten i TrinellaTorpet för den här gången

och jag har sovit som en prinsessa.

Det börjar blåsa upp här i skogen och jag tycker det är

så mysigt.


 

I dag skall vi till Farmor & farfar igen på middag.

Helt fantastiska människor.

Ingeborg säger att nu vet hon inte hur hon skall kunna laga mat för två

och vi vet inte hur vi skall börja laga mat hemma igen.

I år fyller dom bägge 80 år.

Önskar jag kunde vara lite lite lite mer som Ingeborg.



 


Nu måste jag bara få lov att visa Tuvas present till mig.

Mia.

Tänk att en fyraåring tänker på sin mamma i första hand

istället för sig själv.

Tuva! Du har ett hjärta av Guld!







Av Ewa-Mari Trinella - 2 januari 2012 21:41

Nu är det kväll och jag försöker hitta tillbaka till normalitetens vardag igen.

I övermorgon är det dags att lämna TrinellaTorpet och bege sig tillbaka till Ystad igen.

Gissa om jag fick ångest igår när Micke sa att vi kunde stanna ett par dagar till.!!!

Men det kan jag inte. Jag har sålt för nästan 1200 kronorpå tradera under tiden vi har varit

här och jag måste hem och packa och få det ivägskickat till dom som redan har satt in

pengarna på mitt konto.

För själv är jag sådan att när jag har köpt och betalt vill jag ha paket i brevlådan så

fort som möjligt.


Indra skall till sin älskade Lillemor när vi kommer hem och det är oxå en anledning till att

åka hem. Just nu tvättar jag så allt är rent till Indras lillsemester.


Igår var Micke med töserna på loppis. Det första Tuva sa när hon kom in där var att hon skulle

köpa en present till mamma. Hon köpte en porslinsdocka som vi döpte till Mia. Jag blev

både rörd och glad över den. Tuva har blivit mer och mer min lilla flicka. Det är fantastiskt egentligen

för Indra är Mickes och Tuva är min och ändå så finns det bara kärlek och ingen avundsjuka,

Underbart!!!!


Micke och jag har bestämt att vi skall åka upp till påsk igen. Om jag kan så hade jag velat åka hit

på sportlovet med, med dom små. Hade varit underbart att kunna vara mamma till dom på samma

vilkor som jag var mamma till Li innan jag träffade Micke. Att kunna hantera vardagen utan stress

är Trinellatorpet det rätta. Vi har inte åkt inu, och längtar redan hit igen.

Jag är hjärntokig!!!!


 

Av Ewa-Mari Trinella - 1 januari 2012 17:30

 


Älskade Evelina.

Vet du om hur stolt jag är över att vara din mamma?

Berättar jag det ofta nog?

Känner du det inom dig?


Ibland känner jag som om jag inte kan säga nog hur mycket du betyder för mig. Att den du är idag är ditt eget fotarbete.

Du har inte alltid haft det så lätt. Slitit mellan mig och din pappa under din uppväxt. Om jag har sårat dig med min egen bitterhet kan jag bara be om ursäkt för jag vet att det var tufft för dig ett bra tag och nu när jag tänker tillbaka på den tiden kan jag bara beundra dig.


Du skall veta att jag vill vara annorlunda när det gäller min värk. Så många gånger jag har sagt "vi får se" eller "nej" när du har frågat om jag harkunnat vara barnvakt. Jag skulle vilja ha dina små änglar hos mig varje dag.

För dina barn är änglar.

Som jag älskar dom.


Evelina min älskade dotter.

Utan dig är jag ingenting.

Jag är stolt mamma och mormor.

Jag älskar dig!!!


Av Ewa-Mari Trinella - 1 januari 2012 17:14

 



I dag är vi alla lite trötta, men så lyckliga. Vi njuter fortfarande

efter vårt skålande i natt. Stor flaska Pommac delade vi på så klart.

Vi kallade det för barnchampagne.

När jag var liten kallade jag pommac för barnpilsner.


 


SKÅL!!!

GOTT NYTT ÅR!!!








Ovido - Quiz & Flashcards