Alla inlägg under december 2012

Av Ewa-Mari Trinella - 19 december 2012 04:29

Klockan är 04.29 och jag örjar få panik.

Har inte somnat än och snart kommer taxin flr

att hämta mig. Jag skall på RMS i Simrishamn.

Vörjeb har hållt mig uppe fast jag har tagit

åde en insomningstablett och smärtstillande.

Höger sida hänfer inte med.


Jag ha diskmaskinen igång. Tv.n är på

dören är stängd till sovrummet och ändå så

hör jag Micke snarka,

JAG ÄR SÅ JÄVLA AVUNDSJUK PÅ HONOM!!!!




Jag får antagligen börja med balkonginglasning'för då 

sover men visst gott.

Skit oxå!!!!


Nu skall jag snart ut och ta en kall tvätt. Där ljög jag.

Ljummet vatten och sen skall jag måla mig så jag

kan känna mig lite fräsch.


Sussa gott allesammans och så hoppas jag att ni får

en undcerbar morgon

Av Ewa-Mari Trinella - 18 december 2012 18:14

Så fina mina flickor blev.

Både Indra & Tuva blev klippta.

Och den obligatoriska färgsprayn av frissan så klart.

Tuva fick lila och glitter. Indra valde rosa och grönt.

Riktiga punkflickor.


I morgon skall jag åka till RMS i Simrishamn. Skall bli spännande

för jag vet bara att det är bra för mig och har absolut ingen aning

om vad som skall hända.


I morgon blir infodag och efter det skall jag iväg till röntgen och göra ett

ultraljud på mina njurar. Det är inte lika intressant. Jag gillar inte i någon

form av undersökning. Blir bara nojig och skraj, även om jag vet att det

inte är något farligt. Men det är nog normal. Jag är normal!!!!


Känner mig lite trött och sliten nu. Att stå så länge vid mina barns sidor

hos frisören tär på kroppen och även bilkörningen. Tur jag åker sjukresa i morgon.

Jag passade på att unna mig ny gel, spray och schampoo. Även om det är i julklappstider

så tyckte jag att jag var värd det.


Vi fick julkort i dag från dom som äger stugan som vi brukar hyra. Jättegulligt.

Snart åker vi dit och skall fira nyår. Indra och Tuva tycker det är så mysigt med

champagneglas i plast med pommac i och så tittar vi på lite raketer med.

Där ute i Tassemarken är det inte så många raketer men det räcker.

Som jag längtar dit!!! Skulle kunna åka dit där i dag om det inte hade varit

för att vi firar jul med mormor och Linus. Blir inte en jul utan dom så den känslan

hade inte infunnit sig ändå i stugan.


Jag har världens bästa familj!

Av Ewa-Mari Trinella - 9 december 2012 22:10

Idag tror jag att jag fick en stor väckarklocka på hur mycket

en av mina flickor verkligen behöver mig. Behöver en mamma och

det känns lite som om det är jag som har försummat henne.

Det känns så otroligt hur en liten flicka kan må så som hon gör och

det enda jag vill är att skydda henne från allt som kan göra henne

illa och den här lilla tjejen har redan fått sin beskärda del av det.

 

Jag vill omsluta henne i min famn och stänga yttervärlden

utanför och bara linda in henne i bomull. För hennes vackra

själ är så mjuk som av bomull och världen utanför är så

hård och grå.

 

Hon är min lilla prinsessa och jag kommer ihåg hennes lycka

då hon och hennes far flyttade hen till mig. När jag gjorde

hennes lilla rum med gosedjur och leksaker i en lugn atmosfär

där hon bara kunde vara hon.

Hennes stora leende när jag sa hur stolt jag var över henne

och jag ÄR stolt. Men jag har nog inte sagt det tillräckligt ofta.

 

Hon är vår lilla mjukis och jag älskar henne som om hon var min.

Jag har tagit till mig henne som min egen dotter och vad en mamma

vill göra för sin dotter är att skydda henne,

 

Nu skall jag smyga mig in om till henne och pussa henne på pannan

och viska i hennes öra att jag älskar henne. 

Jag hoppas att jag kan vara där för henne lika mycket som hon

är där för mig.

 

Min goa prinsessa

Ovido - Quiz & Flashcards