Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Söndag i dag - Hela dan - Ja vad trodde du?

Av Ewa-Mari Trinella - 15 juli 2012 21:29

Hej alla. Nu har jag hämtat mig från ryggmärgsprovet i tisdags. Naturligtvis så åkte jag på en dunder huvudvärk dagarna efteråt. Ringde sjukhuset och då blev jag riktigt glad faktiskt. Något positivt i det hela. Jag skulle ligga rakt och dricka mycket kaffe och coca cola. Så det har jag gjort nu några dagar. Nu väntar jag bara på provreultatet. Vet inte vilket som är bäst. Ta tjuren vid hornen och få reda på det eller gå omkring och undra. Vi får väl se när han hör av sig.

Annica, min arb,terapeut kom i fredags med min rollator, eldrivna köksstol och vinkelbart sängbord. Så i veckan skall jag ta min rolle och gå till biblioteket, lägga mig på sängen och vinkla till sängbordet med en bra bok.
Vi har nu semester. Micke har semester. Jag får känna av semestern när vi är i stugan. Längtar så efter att komma dit. Det känns lite som lyx för mig när vi är där eftersom jag alltid går hemma. Jag tror att den veckan blir min lyxsemester.Jag kan drömma om kryssningar och flygresor men stugan är något alldeles extra. Och så får jag umgås med svärföräldrarna. Jag kan inte komma ihåg när vi kramades senast. Känns lite konstigt faktiskt. Jag älskar dom så mycket.

I morgon kommer mamma. Hon skall på röntgen och så har hon fått hemskickat pulver till att blanda ut med vatten som hon skall dricka innan röntgen. Hon KAN blanda det själv men vill INTE- Men jag gör det så gärna. Fast det kommer att gå hett till här hemma under tiden. Micke har semester och dom två bara måste kiva med varandra så att skrattsalvorna studsar tillbaka från taket.

 

Just nu ligger Tuva i pappas säng med hörlurarna på sig till sin Mp3. Jag undrar såååååå var hon får allt ifrån. Jag har ingen aning! Skyll inte på mig!

 

Må så gott alla och sköna drömmar!

Puss & Haj

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa-Mari Trinella - 24 augusti 2018 15:03


Igårkväll såg jag ett program om Jimmy Åkesson och han talade om PTSD. Jag kände omedelbart igen mig. Jag känner mig jagad. Känslan är där men jag vet inte riktigt för vad. Jag tycker om människor men har väldigt stor brist på tillit. Jag tycker m...

Av Ewa-Mari Trinella - 11 augusti 2013 04:10

Hej på er alla morgonpigga. Så kan jag ju inte skriva.............då gäller det inte mig.   Hej på er alla Nattrumlare!!!!' ¨Kan inte ni i heller sova. Jag kan inte för min värk från gårdagens strapatser. Jag kan inte för min huvudvärk ...

Av Ewa-Mari Trinella - 9 augusti 2013 18:27

Äntligen har vi kommit upp till torpet som jag har längtat så efter. Hela våren och sommaren har gått åt att längta hit och vad händer när vi kommer upp. HUVUDVÄRK!!!!   Och då menar jag huvudvärk som är huvudvärk. Inte två treo i ett glas-...

Av Ewa-Mari Trinella - 20 juli 2013 22:01

Gud vad jag är trött på denna värken. Jag kan inte vara jag alla gånger. Det är så mycket jag VILL......   Jag Vill: kunna bestämma att jag kan göra något i morgon. kunna säga till barnen "visst kan vi göra det i helge. Vilken bra idé" ...

Av Ewa-Mari Trinella - 6 maj 2013 09:19


En gång i tiden när jag var yngre. Okej då!!! Mycket yngre hade jag en riktig bästis. Hon och jag klickade i alla år för vi var lika galna. Idag pratade jag med henne och jag bara kände att vi klickar fortfarande.   Det gjorde lite ont att hon nu...

Ovido - Quiz & Flashcards