Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Vitrockar

Av Ewa-Mari Trinella - 10 juli 2012 18:16

Nu är det gjort.

Jag har tagit ryggmärgsprovet och jag måste säga

att jag hade en superdoktor.

Ska jag ta detta fler gånger så är det på röntgen

det skall tas.


Jag tog på akuten 2007 då jag fick stroken

Förra måndagen försökte vi med 5 olika stick och

det gick inte alls så gissa om jag var glad

i dag att dom fick sina sju rör med vätska.


Jag blev väldigt fasinerad när jag stod och tittade

på rören. Sån klar vätska som såg ut som vanligt vatten,

och ändå så kan dom forska i det hur mycket som helst.

Helt otroligt.


När jag var klar fick jag i uppgift att gå på labb och lämna blodprov.

När vi var klara, Natta och jag, (Natta var med mig som ett mycket bra

moraliskt stöd och det är jag väldigt tacksam över). var det ur sjukhusbyggnaden med

lätta fötter och en rygg som värkte av bara F-N.


Regnet öste ner och som tur var så var det inte långt hem.

Kom in genom dörren och la mobilen på bänken och då började

det burra. Jag svarade och det var från sjukhuset. Din hade glömt

att ta två rör blod så det var bara ut genom dörren och upp på

neurologen denna gången. Dock inte på lätta fötter men samma

ryggvärk.


Efter allt detta så fick jag äntligen min Latte. MMMMMMMMMM

vad gott. Sen sov jag till halv två. Välförkänt vila.


I morgon är det Indra som skall ta hand om mig och jag om henne.

Hon klagar på ont i halsen. Jag tror det är virus men vi får se. Vi ringer

doktorn i alla fall. Funderar på att kolla mina luftvägar med för jag har haft

rossligt och pip i dom i ett par veckor nu. Jag är bara så attnas trött på

vitrockar.


Jag känner ändå inte så stor oro för vad proverna skall visa.

Jag hoppas dels att dom inte hittar något, och dels att dom

hittar något så jag kan säga varför jag har ont.


Nu är det snart dags att lägga barn och sen skall jag krypa in

till Micke och dyka in i hans famn. Jag är väldigt Mickesjuk.

Han är min stora stöttepelare i livets avigsidor och han är min

stora glädje i livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa-Mari Trinella - 24 augusti 2018 15:03


Igårkväll såg jag ett program om Jimmy Åkesson och han talade om PTSD. Jag kände omedelbart igen mig. Jag känner mig jagad. Känslan är där men jag vet inte riktigt för vad. Jag tycker om människor men har väldigt stor brist på tillit. Jag tycker m...

Av Ewa-Mari Trinella - 11 augusti 2013 04:10

Hej på er alla morgonpigga. Så kan jag ju inte skriva.............då gäller det inte mig.   Hej på er alla Nattrumlare!!!!' ¨Kan inte ni i heller sova. Jag kan inte för min värk från gårdagens strapatser. Jag kan inte för min huvudvärk ...

Av Ewa-Mari Trinella - 9 augusti 2013 18:27

Äntligen har vi kommit upp till torpet som jag har längtat så efter. Hela våren och sommaren har gått åt att längta hit och vad händer när vi kommer upp. HUVUDVÄRK!!!!   Och då menar jag huvudvärk som är huvudvärk. Inte två treo i ett glas-...

Av Ewa-Mari Trinella - 20 juli 2013 22:01

Gud vad jag är trött på denna värken. Jag kan inte vara jag alla gånger. Det är så mycket jag VILL......   Jag Vill: kunna bestämma att jag kan göra något i morgon. kunna säga till barnen "visst kan vi göra det i helge. Vilken bra idé" ...

Av Ewa-Mari Trinella - 6 maj 2013 09:19


En gång i tiden när jag var yngre. Okej då!!! Mycket yngre hade jag en riktig bästis. Hon och jag klickade i alla år för vi var lika galna. Idag pratade jag med henne och jag bara kände att vi klickar fortfarande.   Det gjorde lite ont att hon nu...

Ovido - Quiz & Flashcards