Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Punkare & Julkort

Av Ewa-Mari Trinella - 18 december 2012 18:14

Så fina mina flickor blev.

Både Indra & Tuva blev klippta.

Och den obligatoriska färgsprayn av frissan så klart.

Tuva fick lila och glitter. Indra valde rosa och grönt.

Riktiga punkflickor.


I morgon skall jag åka till RMS i Simrishamn. Skall bli spännande

för jag vet bara att det är bra för mig och har absolut ingen aning

om vad som skall hända.


I morgon blir infodag och efter det skall jag iväg till röntgen och göra ett

ultraljud på mina njurar. Det är inte lika intressant. Jag gillar inte i någon

form av undersökning. Blir bara nojig och skraj, även om jag vet att det

inte är något farligt. Men det är nog normal. Jag är normal!!!!


Känner mig lite trött och sliten nu. Att stå så länge vid mina barns sidor

hos frisören tär på kroppen och även bilkörningen. Tur jag åker sjukresa i morgon.

Jag passade på att unna mig ny gel, spray och schampoo. Även om det är i julklappstider

så tyckte jag att jag var värd det.


Vi fick julkort i dag från dom som äger stugan som vi brukar hyra. Jättegulligt.

Snart åker vi dit och skall fira nyår. Indra och Tuva tycker det är så mysigt med

champagneglas i plast med pommac i och så tittar vi på lite raketer med.

Där ute i Tassemarken är det inte så många raketer men det räcker.

Som jag längtar dit!!! Skulle kunna åka dit där i dag om det inte hade varit

för att vi firar jul med mormor och Linus. Blir inte en jul utan dom så den känslan

hade inte infunnit sig ändå i stugan.


Jag har världens bästa familj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa-Mari Trinella - 24 augusti 2018 15:03


Igårkväll såg jag ett program om Jimmy Åkesson och han talade om PTSD. Jag kände omedelbart igen mig. Jag känner mig jagad. Känslan är där men jag vet inte riktigt för vad. Jag tycker om människor men har väldigt stor brist på tillit. Jag tycker m...

Av Ewa-Mari Trinella - 11 augusti 2013 04:10

Hej på er alla morgonpigga. Så kan jag ju inte skriva.............då gäller det inte mig.   Hej på er alla Nattrumlare!!!!' ¨Kan inte ni i heller sova. Jag kan inte för min värk från gårdagens strapatser. Jag kan inte för min huvudvärk ...

Av Ewa-Mari Trinella - 9 augusti 2013 18:27

Äntligen har vi kommit upp till torpet som jag har längtat så efter. Hela våren och sommaren har gått åt att längta hit och vad händer när vi kommer upp. HUVUDVÄRK!!!!   Och då menar jag huvudvärk som är huvudvärk. Inte två treo i ett glas-...

Av Ewa-Mari Trinella - 20 juli 2013 22:01

Gud vad jag är trött på denna värken. Jag kan inte vara jag alla gånger. Det är så mycket jag VILL......   Jag Vill: kunna bestämma att jag kan göra något i morgon. kunna säga till barnen "visst kan vi göra det i helge. Vilken bra idé" ...

Av Ewa-Mari Trinella - 6 maj 2013 09:19


En gång i tiden när jag var yngre. Okej då!!! Mycket yngre hade jag en riktig bästis. Hon och jag klickade i alla år för vi var lika galna. Idag pratade jag med henne och jag bara kände att vi klickar fortfarande.   Det gjorde lite ont att hon nu...

Ovido - Quiz & Flashcards