Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Läskpapper

Av Ewa-Mari Trinella - 20 juli 2013 22:01

Gud vad jag är trött på denna värken.

Jag kan inte vara jag alla gånger.

Det är så mycket jag VILL......

 

Jag Vill:

kunna bestämma att jag kan göra något i morgon.

kunna säga till barnen "visst kan vi göra det i helge. Vilken bra idé"

Kunna följa med ut i skogen.

följa med på marknaden i morgon i Sjöbo.

mm mm mm...............

 

Men min ofrivilliga kompis "Värken" har just nu ett övertag över

min vilja. Den vill att jag skall vara så stilla som möjligt. Att jag måste

vila, ha benen uppe, ta mina värktabletter, istället föratt jag...........

 

kan springa på stan, Ja ja. Gå då!!!

Bära matkassar.

Åka karusell.

Förföra min man.

Lova barnen saker vi skall göra. osv......

 

Hur jag än försöker så är ändå min kompis ett stort

äckligt läskpapper. Kvittar hur jag än skakar så är den kvar.

Och ingen vill adoptera den och inte finns det någon som

jag tycker så illa om att jag vill ge den till nån annan

Alltså ett stort dilemma.  

 

Jag har i alla fall en hjärna, hoppas jag, så jag har bestämt

mig för att läsa matte 1b och Företagsekonomi 1. Vill inte kroppen

så kanske hjärnan vill en del.

 

Nu kan jag inte sitta längre.

Ont! Ont! Ont!

 

Må så bäst och massor med mjukkramar 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa-Mari Trinella - 24 augusti 2018 15:03


Igårkväll såg jag ett program om Jimmy Åkesson och han talade om PTSD. Jag kände omedelbart igen mig. Jag känner mig jagad. Känslan är där men jag vet inte riktigt för vad. Jag tycker om människor men har väldigt stor brist på tillit. Jag tycker m...

Av Ewa-Mari Trinella - 11 augusti 2013 04:10

Hej på er alla morgonpigga. Så kan jag ju inte skriva.............då gäller det inte mig.   Hej på er alla Nattrumlare!!!!' ¨Kan inte ni i heller sova. Jag kan inte för min värk från gårdagens strapatser. Jag kan inte för min huvudvärk ...

Av Ewa-Mari Trinella - 9 augusti 2013 18:27

Äntligen har vi kommit upp till torpet som jag har längtat så efter. Hela våren och sommaren har gått åt att längta hit och vad händer när vi kommer upp. HUVUDVÄRK!!!!   Och då menar jag huvudvärk som är huvudvärk. Inte två treo i ett glas-...

Av Ewa-Mari Trinella - 6 maj 2013 09:19


En gång i tiden när jag var yngre. Okej då!!! Mycket yngre hade jag en riktig bästis. Hon och jag klickade i alla år för vi var lika galna. Idag pratade jag med henne och jag bara kände att vi klickar fortfarande.   Det gjorde lite ont att hon nu...

Av Ewa-Mari Trinella - 19 mars 2013 14:52

Bara för att jag inte klarar av att göra saker så har jag ändå kunskap om saker och ting. Men när tilliten brister från andra bara för att jag inte kan så gör det ont.   Det skapar tvivel om mig själv. Jag har så svårt att acceptera att j...

Ovido - Quiz & Flashcards